fredag, september 07, 2007

Inspiration via magkänsla

Igår gjorde jag ett mycket lyckat studiebesök! Lyckat i flera avseenden. Efter ett intressant telefonsamtal med Niklas som bland annat pysslar med podcasting satt jag vid mitt skrivbord, fylld av en magkänsla. Niklas företag huserar i nybyggda hus Delta på campus och jag har rätt länge tänkt att jag måste dit och kika. Efter att vi lagt på gjorde sig en ihärdig magkänsla hörd.

"Erik, du ska knalla ner till Delta nu.".

På tredje våningen, på kajen vid kuskapskanalen, klev jag in tio minuter senare. Niklas såg lite förvånad ut men tog artigt på sig rollen som ciseron. Hunden Bobbo fick hålla ställningarna för firman "On the Fly Medias" räkning. Resan som vidtog här är svår att återge eftersom den var ett inspirationsrus. I första rummet satt redaktionen för Digital Life, vilka jag har en tämligen obskyr koppling till. I nästa fanns min gamla arbetsgivare Drivkraft och ytterligare ett snäpp längre in satt min f.d. kollega Carin som nu driver projektet Delta Garden. I samma rum fanns Helena som är Studio Director för Interactive Institute och vilken jag träffat vid tidigare tillfälle. Det kändes som att jag hade halva mitt kontaktnät i en korridor. Pricken över "i" landade när jag skulle göra sorti. Där fanns även min hund Vildas systers matte Louise som arbetar som säljare för MTG och Rix FM. Vi konstaterade rätt snabbt att hon kommer jaga mig för fullt framöver.

Inspirationskicken kom sig av samtal med Niklas, Carin och Helena. De arbetar med sociala medier, ung kommunikation och utvecklingsprojekt. I min nuvarande arbetsroll är det lätt att glömma bort den "fria" eller "kreativa" sidan som sedan får utlopp hemma istället. På tredje våningen i Hus Delta blev jag påmind om att det finns arbetsplatser där även detta utrymme finns.

Det är såna här upplevelser som gör att jag hyllar magkänslan. Lyssna till den. :)

Tack och trevlig helg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår inte så mycket av alla platser och namn du nämner. Men det låter väldigt bra. Därför är jag nöjd.

Anonym sa...

Schysst Erik! :) Jag har varit i korridoren du nämner vid ett par tillfällen, och det verkar vara en inspirerande miljö. Passa på att äta lunch tillsammans med Helena och gänget i resturangen på nedre plan någon dag, trevligare än att sitta i H-huset! :)

Ha det gott!

Fredrik, Skuttunge

Erik Sellström sa...

Ombyte förnöjer? :)

Det är häftigt med inspirationskickar. Jag ska förhoppningsvis få till en lunch med Deltagänget (låter som en filmtitel?).