onsdag, augusti 29, 2007

Motionera och blogga - en metafor (?)

När jag får mina motionsryck brukar det vara med full inspiration. Det kan pågå flera veckor och i sällsynta fall flera månader. Sedan kommer ett avbrott i stil med en förkylning och efter det kan jag knappt inspirera en hund att jaga en boll.

Semestern blev blogg- och nästan datorfri. Sedan dess har jag haft svårt att inspireras till att komma igång igen. Därför är det en mycket medveten strategi att skirva om just detta. Kanske lossnar det då?

I mitt nya jobb som informatör med marknads- och rekryteringsansvar på informationsenheten vid Växjö universitet är jag lite väl insatt i de ämnen jag tidigare skrivit om. Kanske är det därför jag har svårt att hitta ett åkspår? Det är en sak att diskutera transparens och en annan att praktisera.

Jag skall fortsätta att söka inspiration.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner igen mig. Och det går i vågor. Det var som när jag började jobba på tidningen. Vad ska jag nu skriva om på min egen blogg liksom? Jag skriver ju om samma saker på dagarna. Men efter ett tag hittade jag tillbaka. Det handlade om att få bestämma själv och grotta ner sig oavsett ämne. Medan man på jobbet följer en redaktionell idé så kan jag på bloggen göra precis som jag vill.