fredag, maj 04, 2007

Nyanserat när republikanerna debatterade sinsemellan

Det är som att lyssna till dåligt karaktärsskådespelande, när jag puttrar fram i den småländska naturen, på väg till jobbet. Valrörelsen i USA har börjat rekordtidigt och det är republikanerna som dragit först i denna utdragna eldstrid á la Wilda Western. Jag ler för mig själv när jag, för mitt inre, ser karikatyrerna som försöker synka med ljudet från radion.

– Det handlar om mer än Usama bin Ladin, men han ska få betala, han ska dö, menade Mitt Romney.

– Vi ska ställa honom inför rätta och jag ska följa honom till helvetets portar, tyckte senator McCain.

Efter denna första interna uppgörelse är nu högerns "posse" redo att sitta upp och rida på jakt efter de demokratiska kopojkarna. Ol' Mayor Guiliani rider i spetsen med sin Winchester osäkrad över låren. Bössan är för övrigt inhandlad i Warrenton, Viriginia i total samstämmighet med grundlagen.

– Friheten har sitt pris, både jämlikhet, broderskap och...ja en viss frihet måste också offras "for the cause", tänker Mr. X när han ser sitt sammansatta posse rida bort i solnedgången.


Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: