Lite för bra för att vara sant? Jag hade precis börjat att ladda upp bilder till Flickr.com direkt från mobilen och såg min framtid som mobil bloggare. Misstänksamheten tog dock överhanden och jag har nu lyft luren och ringt Tele2:s kundtjänst. Svaret därifrån är att man betalar både uppströms och nedströms.
Givetivs tog det tvärstopp när jag försökte diskutera falsk marknadsföring och det gick inte att bli kopplad till någon "överordnad" enligt gammal klassisk stil. Därför tänker jag mig att utöva den lilla medie- och konsumentmakt jag innehar bloggledes. Här lägger jag fram mina bevis och kräver ett svar från Tele2 samt kompensation. Det kanske kan bli till en spännande följetång.*
*Uppdatering:
Jag blev idag, 07-04-19, uppringd av Tele2 som läst blogginlägget. De har nu ändrat uppgifterna på sin webb samt kompenserar mig för mina kostnader. Se uppföljande inlägg: Tele2 utövar modern och lyckad kundservice
Andra bloggar om: Falsk marknadsföring, Tele2 Comviq
8 kommentarer:
Hej Erik,
Jag vill bara bekräfta att vi uppdaterat vår webbsida och precis som jag lovade dig under vårt telefonsamtal igår, återkommer jag till dig under dagen. Återigen vill jag beklaga felaktigheten.
Maria Åkerberg Tele2
Intressant, jag länkar detta i min blogg.
Det var ju kul att du är nöjd med Tele2. (Även om det var länge sedan). Det är INTE vi. Vi bytte bredbandsleverantör från Telia till Tele2 och har varit utan internet i TRE (3) veckor. Inte klokt. Jag är skitförbannad! Vi har ringt nästan varenda dag och det är än det ena än det andra. Fy!
Det är ju som sagt snart tre år sedan och sen dess har jag flyttat min blogg från Blogspot till www.eriksellstrom.se.
Tele2 är ett ruttet företag fullt med skojare som bara vill bli av med gtelefonsamtal från kunder.
Lögner och motstridiga uppgifter har jag nu levt med i 8 månader.
Hela historien startade med att jag flyttade från Malmö till den skånska landsbygden. Styvnackat och hårdhänt fick jag veta att jag var tvungen att betala för ett adsl som TELE 2 inte kunde flytta bindningstiden ut. Denna bindningstid gick ut 2010-04-16. Trots detta får jag en ny faktura för adsl gällande 2010-04-04--2010-05-03. När man ringer Tele2 får jag till svar att dom tar betalt månadsvis OCH SEN drar av månaden efter. My ass, dom drar inte av någonting. Det TELE 2 sysslar med är rena rama BONDFÅNGERIET. I alla dessa månader har jag sparat alla brev jag fått från TELE 2 och kan bevisa alla lögner och motstridiga uppgifter. NU HAR TELE2 dansat färdigt, nu skall jag behandla dom lika respektlöst som dom behandlat mig. Jag som trogen kund aldrig missat en faktura. LÅTOM OSS LÄGGA NER TELE2 OCH SKICKA SAMTLIGA LÖGNHALSAR TILL ARBETSFÖRMEDLINGEN :-)
MARIA ÅKERBERG? tsss... en av luffarna på TELE2
@ Anonym - Vill du ha lite genomslagskraft så kan du väl blogga om det här själv? Jag vet inte hur meningsfullt det är att dra hela storyn i kommentarstråden på ett tre år gammalt blogginlägg.
Välj en eller flera smarta kanaler och utöva din konsumentmakt.
Lycka till.
Till Erik Sällström... jag har tagit kontakt nu med KTIB, Koronofogdemyndigheten och polisen.
Nu skall Tele 2 lära sig att VETA HUT!.....Tänkte bara att man kan ju som "sås på laxen" hänvisa hjärninvaliderna på TELE 2 till en nationell blogg.
MVH
Roland Persson,Blentarp
Skicka en kommentar