måndag, februari 02, 2009

Tankar om forskning

Min fru känner mig. Härom dagen kom jag hem och sa lite fryntligt till henne "Jag tror jag ska bli professor.". Den dagen hade en tanke mognat så pass att den fick lagom fäste för att starta en fundering. En fundering kan ibland fullständigt dominera mitt medvetande och undermedvetande under intensiva perioder. Det här vet Kristin - hon menar att det är en anledning till att hon ville gifta sig med mig. Inte kunde jag ana att min sex ord långa mening röjde mig. Hon skrattade och visade att hon visste att nu skulle min hjärna älta det här och då och då under helgen producera "leads" eller "påor" till samtalsämnen som låg i rätt kvadrant för funderingen. Det är så när jag är uppfylld. Då vill jag utforska, prata, utveckla och förverkliga. Jag är glad att vi känner varann min fru och jag.

Jag leker med tanken att forska inom MKV och i så fall om sociala medier och strategisk kommunikation. Om funderingen någonsin växer sig nära en realitet så snackar vi väl i alla fall ett år in på Linnéuniversitetets existens. Det finns mycket som måste mogna och klaffa. Vilja, engagemang, ekonomi, livsmål och helhet. Men det är kul att tänka.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är en anledning till att jag ville gifta mig med dig och till att jag ibland vill hälla en spann kallt vatten över dig ;) Det är en extraordinär förmåga till fokusering du har, my love.