"Idén är att erbjuda en plats där nyheter kan kompletteras, fördjupas och korrigeras."
I väntan på att den nya sajten skall bli klar använder man sig av en blogg för att testa konceptet och att påa vad som kommer. Så här vidareutvecklar man tanken på bloggen:
"Vi bygger en sajt som bjuder in alla att bidra med second opinions på nyheter. På den här bloggen testas det redaktionella konceptet inför lanseringen.
När sajten är klar kommer Second Opinion att ha tre olika slags användare; den egna redaktionen, privatpersoner/community och företag/organisationer"
Det är inga hobbykommunikatörer som ligger bakom sajten. De tre grundarna är Maria Bjaring, journalist (bl a Sveriges Radio), Martin Gerentz journalist (f d chefredaktör, VD och grundare för Nyhetsbyrån Direkt) samt Mats Olin (grundare PR-byrån Springtime).
Jag får säkert anledning att återkomma till Second Opinion framöver.
Läs även andra bloggares åsikter om Second Opinion, Bloggosfären, Habermas, Kommunikation, Journalistik, Webb 2.0,
Second Opinion i Media:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar