måndag, maj 04, 2009

Bremers fotarbete putsar till klavertramp

Richard Gatarski som i sin blogg också har kommenterat "Bremer-Moderskeppet-incidenten" sammanfattar en uppdatering ikväll på det här viset:

"Uppdatering 2009-05-04, kl 20:25] Jag ser nu efteråt att Bremer faktiskt kommenterat även i Mattias blogg klockan 20:25 den 1 maj. Proffsigt gjort, speciellt när alla andra är ute och sjunger in Valborg (men oproffsigt av mig som missade det när jag letade). Bremer har också i kväll kl 19:35 publicerat ett inlägg som kort förklarar att det fanns en (numera borttagen) spärr mot fler än 10 kommentarer. Under tiden har Mattias på sitt upprop om varför folk söker sig till de aktuella kurserna fått 521 svar. I skrivande stund är Erik Sellströms blogginlägg om Bremers reflektioner kring söktryck sjätte träff när jag söker på “Kåre Bremer” i Google. Jag låter det, om inget akut inträffar, gå några dagar innan jag sammanfattar några lärdomar. Tills vidare tycker jag fortfarande att Bremer skött det akuta mycket bra, att han borde byta bloggplattform och att det finns en massa spännande lärdomar i det här fallet."

Det ska bli intressant att följa Gatarskis lärdomar när de publiceras. Jag sammanfattar mina egna, hittills insupna lärdomar, i ärendet:

- Man har ett ansvar att ta på allvar i sin roll som opinionsbildare både i gammel- och ny media.
- Det är svårt att idag förutsäga effekterna av ett till synes modest klavertramp.
- Ta det lugnt med att kalla något "censur" även om det är frestande (pik till mig sälv).

Ytterligare lärdomar redovisas som uppdateringar i det här inlägget framöver. Jag vill påpeka att jag fortfarande sympatiserar helt med Moderskeppet i sakfrågan och det var på sin plats (och klokt agerat) med en ursäkt. Tack till er som hittills kommenterat i just det här ämnet.

Inga kommentarer: