torsdag, november 13, 2008

Kväde möter kväde

Jag skulle vilja återknyta till ett drygt år gammalt inlägg som bl a innehöll följande egenhändigt snickrade kväde:

Med löfte om frihet, bakbunden - snöpt.
Kreativiteten; morot - bakom kulissen rutten.
Inte bruten men till foglighet stöpt.

Nu återkopplar jag med ett kort kväde ur Röde Orm av Frans G Bengtsson. En episod där Toke, efter en kisspaus mellan fyra ögon, vid kungens jul-gille slagit ihjäl en översittartyp, kallt konstaterar:

Det tog sin tid, men nu har han pissat färdigt.


Så känns det. Och det räcker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Erik!

C på UK här! Jag missar ju alltid "juicy" skvaller... Innebär ditt inlägg det jag tror - örnen har kraschat..? Maila mig på min vxu-adress, pliiis!

Ps.Om du mot förmodan inte vet vem jag är så är jag en som varit med förr, med tidigare galningar...

Hörs!

Anonym sa...

Jag vill också höra skvallret!