tag:blogger.com,1999:blog-38895521.post6766985714819724859..comments2022-10-21T23:36:38.294+01:00Comments on Erik Sellström: Studentranking av lärosäten på ny sajtUnknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-38895521.post-55144320791317679162009-01-15T13:38:00.000+01:002009-01-15T13:38:00.000+01:00Vi har väl anonyma kursutvärderingar som vi sköter...Vi har väl anonyma kursutvärderingar som vi sköter själva i dagsläget?<BR/><BR/>Jag trodde som du att det skulle vara övervägande negativa omdömen. Vid ett första ögonkast är det dock tvärtom. I stort sett fyror och femmor.<BR/><BR/>Det finns naturligtvis en massa aspekter som kan användas som kritik mot metod och resultat. Men en sån här sajt kan få stor betydelse oavsett vad vi på lärosätena tycker om den. Vi får se hur det utvecklar sig - kanske får vi anledning att ta just den här på allvar.Erik Sellströmhttps://www.blogger.com/profile/07616531168133360040noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-38895521.post-76875683345711613172009-01-14T23:09:00.000+01:002009-01-14T23:09:00.000+01:00Instämmer. För att kommentarerna ska vara trovärdi...Instämmer. För att kommentarerna ska vara trovärdiga och nyttiga förutsätts kunskap om vem som skrivit. Risken finns att lata och mindre begåvade studenter uttrycker frustration över betyg som är korrekt satta. Resultatet på dessa betygssajter torde vara ojämt viktade, då de främst speglar missnöje. <BR/><BR/>Tilliten till någon som studerat olika ämnen under en längre tidsperiod är förstås större, än till någon som nyss börjat studera. Vidare är det mer trovärdigt med utförliga skriftliga omdömen, som indirekt uttrycker en del om avsändaren, än med kryssvarsfrågor.Anonymousnoreply@blogger.com